777 522 220

Po-Pá 7:00 - 17:00

Maskot Tidea
Máte dotaz?

VOLEJTE ZDARMA

800 777 800

© 2025 Tidea s.r.o.
Všechna práva vyhrazena.

Vrácení zboží a reklamace

I. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek (dále jen „VOP“) internetového obchodu http://eshop.tidea.cz (dále jen „eshop.tidea.cz či obchod“), jehož provozovatelem a dodavatelem nabízeného zboží je:

TIDEA s.r.o.
Bavorská 2780/2
Praha
155 00
IČO: 09763198
DIČ: CZ09763198

Společnost je zapsána v obchodním rejstříku Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 342081 (dále jen „prodávající“).

1.2 Práva kupujícího z vadného plnění (dále jen „reklamace“) musí být vždy uplatněna v souladu s tímto Reklamačním řádem.

1.3 Tento Reklamační řád se vydává pro účely stanovení postupu, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného v obchodě.

1.4 Kupující je povinen před objednáním zboží seznámit se s VOP a tímto Reklamačním řádem. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto Reklamačním řádem.


II. ODPOVĚDNOST ZA VADY A JAKOST PŘI PŘEVZETÍ

2.1 Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 1914 až § 1925, § 2099 až § 2117 a § 2161 až § 2174 občanského zákoníku).

2.2 Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, s výjimkou kupujícího – podnikatele, u kterého je při uzavření kupní smlouvy z okolností zřejmé, že se koupě týká jeho podnikatelské činnosti (dále jen „kupující – podnikatel“), že v době, kdy kupující věc převzal:
a. má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné
b. se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá;
c. je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
d. věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

2.3 Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí; toto se netýká případu, kdy je kupujícím kupující – podnikatel.

2.4 Kupující, s výjimkou kupujícího – podnikatele, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:
a. u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
b. na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
c. u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím; nebo
d. vyplývá-li to z povahy věci.

2.5 Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil. Má-li věc vadu, z níž je prodávající zavázán, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc použitou, má kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.

2.6 Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo:
a. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady;
b. na odstranění vady opravou věci;
c. na přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
d. odstoupit od smlouvy.

Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Nezvolí-li si kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy (viz níže).

2.7 Kupující - spotřebitel, má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy takovémuto kupujícímu - spotřebiteli působilo značné obtíže.

2.8 Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci.

Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

2.9 Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující, který není kupujícím – podnikatelem, i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující, který není kupujícím – podnikatelem, i právo od smlouvy odstoupit.

2.10 Při dodání nové věci vrátí kupující prodávajícímu na její náklady věc původně dodanou (včetně veškerého dodaného příslušenství).

2.11 Neoznámil-li kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji kupující mohl při dostatečné péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.


III. UPLATNĚNÍ REKLAMACE

3.1 Kupující má právo uplatnit reklamaci u prodávajícího v kterékoliv jeho provozovně.

3.2 Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržel od kupujícího reklamované zboží.

3.3 Při uplatnění práv z vad kupující spolu s reklamovaným zbožím (včetně kompletního příslušenství), předloží doklad o zakoupení zboží u prodávajícího. Na místě bude mezi kupujícím a prodávajícím (příslušným pracovníkem prodávajícího) sepsán a podepsán reklamační protokol, který musí obsahovat:
a. označení kupujícího (jméno, adresa, případně název, sídlo a identifikační číslo, a dále alespoň telefonní číslo či elektronická adresa),
b. označení reklamovaného zboží s uvedením šestimístného kódu prodávajícího a názvu zboží,
c. množství reklamovaného zboží,
d. popis vady nebo způsobu, kterým se vada projevuje,
e. číslo dodacího listu, na kterém bylo zboží kupujícím zakoupeno,
f. datum nákupu reklamovaného zboží,
g. datum reklamace,
h. požadovaný způsob vyřízení reklamace, tj. kupujícím uplatněné právo z vadného plnění,
i. podpis kupujícího, případně též zároveň razítko kupujícího.

3.4 Kupující bere na vědomí, že je povinen poskytnout prodávajícímu potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující požadovanou součinnost neposkytl.

IV. VYŘÍZENÍ REKLAMACE

4.1 Prodávající je povinen o reklamaci rozhodnout ihned, ve složitějších případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba potřebná k odbornému posouzení vady. Prodávající je povinen vydat kupujícímu písemné potvrzení, ve kterém uvede datum a místo uplatnění reklamace, charakteristiku vytýkané vady, kupujícím požadovaný způsob vyřízení reklamace a způsob jakým bude kupující informován o jejím vyřízení. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě.

4.2 Způsob vyřízení reklamace a dobu jejího trvání je prodávající povinen kupujícímu písemně potvrdit.

4.3 Kupující není oprávněn bez souhlasu prodávajícího měnit jednou zvolený způsob vyřízení reklamace vyjma situace, kdy jím zvolený způsob řešení není možno uskutečnit.

4.4 Kupující je povinen převzít si reklamované zboží do 30 dnů ode dne, kdy měla být reklamace nejpozději vyřízena, po této době je prodávající oprávněn účtovat si přiměřené skladné či zboží svépomocně prodat na účet kupujícího. O tomto postupu musí prodávající kupujícího předem upozornit a poskytnout mu přiměřenou dodatečnou lhůtu k převzetí zboží.

4.5 Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace (reklamační protokol či potvrzení o reklamaci) a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas). Bez předložení některého z těchto dokladů může prodávající odmítnout zboží vydat.

4.6 Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace.

4.7 Prodávající neuzná reklamaci:
a. která nebyla kupujícím uskutečněna v souladu s tímto Reklamačním řádem
b. která nebude přímo uznaná výrobcem reklamovaného zboží (v případě, že prodávající není přímým výrobcem daného zboží),
c. která je provedena o vadě, jež nepochybně neexistovala v okamžiku převzetí zboží kupujícím, případně se vyskytla po této době na základě zavinění kupujícího,
d. která je provedena po době, kdy uplynula doba záruky za jakost dodaného zboží,
e. která se týká vad obalu zboží a tyto vady jsou reklamované později než při fyzickém převzetí zboží kupujícím od prodávajícího a nebudou zaznamenané na dodacím dokladu prodávajícího.


V. SMLUVNÍ ZÁRUKA ZA JAKOST

5.1 Poskytl-li prodávající nad rámec svých zákonných povinností záruku za jakost, její uplatnění se řídí tímto Reklamačním řádem, pokud potvrzení o povinnostech prodávajícího z vadného plnění (záruční list) nebo smlouva nestanoví něco jiného.


VI. NÁKLADY REKLAMACE A ŘEŠENÍ SPORŮ

6.1 Je-li reklamace uznána za oprávněnou, má kupující právo na úhradu účelně vynaložených nákladů spojených s uplatněním svého práva.


VII. SPOLEČNÁ A ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

7.1 Tento Reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti od 1. 5. 2021 do jeho zrušení nebo do vydání Reklamačního řádu s pozdějším datem účinnosti.

7.2 V otázkách tímto Reklamačním řádem neupravených se postupuje podle Občanského zákoníku v platném znění, případně dalších platných obecně závazných právních předpisů platných na území České republiky.


V Brně, dne 1. 5. 2021